13 Dec 2010

Street art goes Geocaching


Planerna har börjat slipas och inloggningskonton förberedas. Mr Surename Here skall ordna en skattjakt till er! En skattjakt som kanske kommer bli det mest nördiga ni gjort (om inte ni redan håller på med geocaching eller LARP)!
Nu ser kanske en del av läsarna totalt ut som frågetecken...

Geocaching presenteras av wikipedia på följande vis:
Geocaching är en modern och världsomspännande variant av skattjakt utomhus, där man dock inte har någon karta. Utövaren söker med hjälp av en GPS-mottagare efter skatter (så kallade cache), vars koordinater är utlagda på internet. En cache består av en behållare, som helst ska vara gömd på ett sådant sätt att en geocachare kan hitta den, medan en person som inte letar inte ska råka snubbla över den. En cache kan vara av väldigt varierande storlek och vara gömd såväl mitt inne i storstäder som ute i naturen. När man väl hittat cachen gäller det bara att följa ett par stående regler. Skriva något i loggboken, lägga i något om man tar något, samt se till att lämna allt exakt som när man hittade det.

Jag kommer att forma min egen geocaching tävling som ni senare får veta mer om. Det är inte bara ni läsare som kommer att få möjlighet att ta del av denna tävling utan även de som råkar sig in på mitt geocaching.com eller geocache.fi account.

Så nu alla läsare, klicka på min Like button och/eller adda mig på er rss feed för jag kommer att berätta mer om tävlingen så fort planerna har framskridit. Kom också ihåg att berätta om detta vidare till dina potentiellt nördiga vänner (som finns på facebook eller twitter)som också kanske vill vara med! Desto fler vi blir ju hårdare och roligare tävling har vi framför oss =)

No comments:

Post a Comment

Thank you for commenting. I appreciate it!