27 Dec 2010

Minimal Street Art

Så var julen över och mellandagarna är här. Snart har vi även ett nytt år här som kommer med nya upplevelser och förnyelser. Då jag började skriva denna blogg så var det mer av en nördblogg. Det fortsatte dock att fast den fick en form av mer street art blogg. Men nu har jag lämnat nörd helt bakom mig och kommer framöver att helt rikta mig in på street art, av andra och det som jag själv tillverkar.

Fick tidigare idag höra om Give-away tradition som är en indiantradition där man ger bort någon sak man älskar. Detta enbart för att sprida glädjen bland flera personer. Då började jag osökt att tänka på gatukonst och dess syfte. Det är ju precis det jag vill göra. Jag vill med glädje göra mina gubbar som jag sedan vill placera ut på gatan för att andra människor skall få ta del av den glädjen. Det finns de som undrar om jag inte tycker det är synd att sätta ut allt jag gör för att det sedan blir stulet eller bortsopat... men nej! Att dela med sig av det jag gör är mitt sätt att sprida glädje till okända människor. Om de inte blir glada eller märker mina kreationer är väl deras eget problem... =)

No comments:

Post a Comment

Thank you for commenting. I appreciate it!