30 Jan 2011

Teater festivalen Del 1

20110130_015.jpg
Hej! Mitt namn är Julio och idag skall mina vänner och jag åka på teater festival till Vasa. Festivalen ordnas årligen av unga nästan färdigutbildade teaterstuderande där de får visa upp det de lärt sig under åren i skolan. I år är det studerande med inriktning på fysisk teater som kommer att stå för föreställningarna. The floor is on fire!

20110130_027.jpg
Då vi steg av tåget började vi gå mot centrum. Efter ett par timmar tog vi en paus och åt lite lunch som vi hade köpt på tåget. Nu skall vi gå vidare mot teater festivalen, men på vägen skall vi göra lite sight-seeing. Det är ju inte varje dag man är i Vasa.

20110130_028.jpg
20110130_029.jpg
Äntligen framme vid Topelius statyn. Nu är det dags att ta fram kameran. Topelius och barnen. Han är en väldigt känd författare i Finland och har skrivit en del barnsånger och psalmer som sjungs dagligen på daghem och i kyrkan.

20110130_032.jpg
20110130_030.jpg
Stundvis då terrängen blir för svår tappar man humöret.... nej! Kasta inte stenar på mig... vi är snart framme! Bara 3-4 kvarter kvar.

20110130_034.jpg
Jag måste ta en liten vilopaus. Jag hade inte räknat med att det skulle vara så mycket snö i Vasa. Men härifrån skräptunnan kan jag se till festival området. Inte mycket kvar då...

20110130_035.jpg
Dom gamla kanonerna är ett måste att se. Kanske man får någon att ta ett grupp fotografi av oss. Ursäkta, vill du vara så vänlig och fotografera oss? Bra, tack!

20110130_036.jpg
Klick!

20110130_041.jpg
Så är vi framme vid teater festivalen. Här inne får vi inte fotografera. Men vi återkommer...



-------------------------------------------------------------------------------------------------
Detta var första delen av historien. En god vän till Mr Surename Here tar hand om Julio och gänget. Vi får senare veta mer hur det gick för dem på teater festivalen.

Denna historia vill jag ägna till årskurs 4 på Novia Scenkonst Fysisk teater! De var otroligt fina föreställningar man fick njuta av under veckoslutet och jag önskar er all lycka! Både med slutarbetet och arbetet ni kommer att göra efter att ni blivit examinerade.
Mr Surename Here tackar och bugar!

3 comments:

  1. Fantastiskt! Härlig klädsel på gubbarna!

    ReplyDelete
  2. Vad prydligt Julio mm klätt sig! Fin utfärd :)

    ReplyDelete
  3. For en herlig kreativitet:)
    Gleder meg til å se mere fra deg:)
    Ha ei riktig fin uke:)

    Berit.

    ReplyDelete

Thank you for commenting. I appreciate it!